iCenter

iPhone ve Macbooklar için, Orijinal yedek parça erişim yetkisi alan iCenter,bağımsız onarım sağlayıcı olarak, garanti dışı servis hizmelerini Apple’dan tedarik ettiği orijinal parçları kullanarak sağlamaktadır.

malatya-apple-servis-saglayici

Apple Yetkili Servis ve bağımsız onarım sağlayıcısı arasındaki fark nedir?

sitemize fiyat listesini görmek için girdiğinizde, orijinal ürünlerin yanı sıra alternatif seçenekler de sunduğumuzu göreceksiniz. Bu durum, pek çoğunuzda kafa karışıklığına yol açabiliyor: “Orijinal parça değişim yetkisi olan bir serviste, yan sanayi parçaların ne işi var?” Diye düşünebilirsiniz ! Çünkü biz, Bağımsız Onarım Sağlayıcısıyız. Peki, nedir bu “Bağımsız Onarım Sağlayıcısı” ve yetkili servislerden farkı nedir?

Türkiye’de Apple kullanıcıları, orijinal parça değişim işlemlerini 2022 yılına kadar yalnızca yetkili servislerde yaptırabiliyordu. Ancak yetkili servisler yalnızca büyük şehir statüsü taşıyan illerde bulunuyordu. Bu durum, büyük şehirlerde yaşamayan kullanıcıların, garanti kapsamı dışındaki ücretli pil ve ekran değişimleri gibi işlemler için bile, yetkili servislerin olduğu illere gitmesini gerektiriyordu.

Apple, Türkiye’deki kullanıcıların orijinal parçaya erişimini kolaylaştırmak amacıyla servis politikasını değiştirdi. Daha önce Avrupa’da başlattığı “Independent Repair Provider” (IRP) programını, 2022 yılında Türkiye’yi de dahil ederek genişletti. Bu programa göre, belirlenen illerde Apple ile çalışabilecek şartları karşılayabilen, köklü servis firmalarına iPhone ve Macbook’lar için orijinal parçaya erişim ve orijinal parça değişim yetkisi verildi. İşte bu servislere IRP Service, yani Bağımsız Onarım Sağlayıcı denir.

Yetkili Servis ve Bağımsız Onarım Sağlayıcı Farkı

Bağımsız Onarım Sağlayıcıları, orijinal parça değişim işlemlerini, birebir yetkili servislerin yaptığı şekilde yapar. Aynı sistemleri, aynı araçları kullanırlar. Orijinal parça değişimlerini yapan teknisyenler de, Apple tarafından eğitilmiş sertifikalı teknisyenlerdir. Sonuç olarak, bağımsız onarım sağlayıcıları da yetkili servisler gibi Apple’a ait araçlara, eğitimlere, teşhis sistemlerine ve kaynaklara erişim sağlar.

  • Yetkili Servisler: Garanti kapsamına giren sorun ve arızalara bakar.

  • Bağımsız Onarım Sağlayıcıları: Garanti kapsamı dışındaki cihazlara veya garantisi devam eden ancak garanti dışında değişimi gereken (örneğin ekran, batarya değişimi gibi) işlemleri yapar. Kısacası, Bağımsız Onarım Sağlayıcıları, orijinal parça değişim yetkisi almış, Apple tarafından sağlanan parçaları kullanarak onarım hizmetini ücretli olarak sunar.

 Hangi Durumda Kiminle İletişime Geçmelisiniz?

Cihazınızın garanti kapsamı devam ediyorsa ve sorununuzun garanti kapsamına girdiğini düşünüyorsanız, müşteri hizmetleri veya yetkili servislerle iletişime geçin.Bunun dışında garanti kapsamı dışındaki tüm orijinal parça değişim işlemleri için bizim ile iletişime geçebilirsiniz

Yan Sanayi Parçalar Konusunda Şeffaflık

Bağımsız Onarım Sağlayıcıları, Apple’dan tedarik ettiği orijinal parçalar dışında, müşteri talep ederse ve bu parçaların orijinal olmadığını açıklayarak üçüncü parti parçalar, yani yan sanayi parçalar da satabilir. Ancak unutmayın, biz her zaman orijinal parça değişimini öneriyoruz.

 

Orijinal Parça Değişim İşlemlerini Sadece Apple Yetkili Servis ve Bağımsız Onarım Sağlayıcıları’ndan Yaptırabilirsiniz.

Orijinal parça değişim yetkisi olmayan hiçbir firma apple’dan orijinal parça alamaz ve değişim işlemi yapamaz.Malesef ülkemizde yoğun bir şekilde uygulanan çeşitli kandırma yöntemleri ile sahte parçalar orjinal diye satılmaktadır.Böyle olumsuz bir durum yaşamamak için hizmet aldığınız firmayı mutlaka resmi site üzerinden doğrulayın.

Bizi Doğrulayın

Apple Kullanıcıları güvenle onarım hizmeti alabilsin diye Apple Yetkili Servis Sağlayıcıları ve Bağımsız Onarım Sağlayıcıları  listesi resmi sitede yayınlanmıştır.onarım sağlayıcıyı doğrulamak için aşağıdaki linke tıklayınız.

bizi doğrulamak için firma adını yazarken ingilizce karakter kullanınız,sadece “icenter” veya “arm” yazmanız yeterli olur

Onarım
Sağlayıcısını Doğrulama – Resmi Apple Desteği

 

malatya-iphone-servisi

iCenter Bölgede Uluslararası Standartlara Göre Hizmet Veren Tek Servistir

Uluslararası Standartlar Nedir?

Avrupa ülkelerinde bir firmanın elektronik cihazlara servis hizmeti verebilmesi için belli standarları karşılaması gerekir. Bu standarları karşılamayan hiçbir firmaya servis hizmeti yapma izni verilmez.Bu anlamda hizmet veren,bölgede tek, tüm türkiyede ise birkaç firmadan biriyiz.(Ülkemizde bu standart malesef aranmıyor bundan dolayı çok ciddi müşteri mağduriyetleri yaşanıyor)

Bu standartları biraz deteylandırırsak

  • Bünyesinde en az 1 elektronik veya mekatronik mühendisi bulundurmak
  • Servis işlemlerini yapan teknisyenlerin sertifikalı teknisyen olması (Apple tarafından sertifikanladırılmış )
  • ESD kurallarına göre servis hizmeti veriyor olması (elektronik cihazların iç yapısına çıplak elle müdahale edildiğinde özelikle düşük voltaj ile çalışan devre elemanları insan vücudundaki antistatik voltajdan çok çabuk etkilenir,servis hizmeti almış kişilerin çoğu cihazlarının onarımdan sonra eskisi gibi çalışmadığından donma,kasma,ısınma gibi farklı sorunlar çıktığından bahseder bu durum genelde işlemi yapan kişilerin esd kurallarına uymamasından kaynaklı oluşur.)
  • Servis ekipmalarının belirlenen işlem prosüdürlerini karşılayabilecek seviyede olması
  • Orijinal yedek parçalar kullanarak onarım hizmeti sağlıyor olması

Bu standartlara uyulduğunda,yetkisiz servislerde sıkça karışılaşılan işlem sonrası kasanın ve ekranın deforme olması,faceid’nin çalışmaması,aşırı ısınma,donma,kasma ve reset atma gibi sorunlar ile karşılaşmazsınız.Cihazınızı işlem sonrası orijinalliği bozulmadan sorunsuz bir şekilde teslim alırsınız.Uluslararası standartlara göre hizmet veren servisler tüm servis işlemlerini belirlenen bir işlem sırasına göre yapar,bu işlemleri detaylı olarak görmek için aşağıdaki videoları izleyebilirsiniz.

Servis İşleyişimiz

iPhone’lar için Sıvı ve Koruma Bandının Önemi

Firmamızın Öz Geçmişi

Firmamızın kurucusu Osman bey yıllarca istanbul’da türkiye’nin en büyük servis sağlayıcılarından birinde yönetici olarak görev yapmıştır.çalıştığı firma yüzlerce farklı servisede destek verdiği için ülkedeki irili ufaklı bir çok servisin işleyişini görmüş gözlemlemiştir.daha sonra bu bölgede üst seviyede bir servis olmaması nedeni ile ,yöneticilik döneminde tüm servislerde gördüğü artıları ve eksikleride değerlendirerek kendi memleketi Malatya’ya bölgenin en kapsamlı servisini açmaya karar vermiştir.Malesef ülkemizde yaşanan asrın felaketinde servisimizin bulunduğu bina yıkılınca faliyetimizi askıya  almak zorunda kaldık.Depremden yaklaşık 2 sene sonra elazığ için Apple bağımsız onarım servis sağlayıcısı olarak yaptığımız başvuru onaylandı.bizden belirlenen kısa bir süre içinde hizmet vereceğimiz servis noktasını bulmamız istendi malesef elazığda istediğimiz lokasyonda ve büyüklükte bir yer bulamadığımız için şuan geçici olarak gazicaddesi büyükçarşıda hizmet veriyoruz.Burayı şehrin merkezi bir konumunda ve çabuk ulaşılabilinir bir yer olarak gördüğümüz için tercih ettik.Malatyadaki işyerimizin yapılıp teslim edilmesini bekliyoruz normalde 2025 yılı içerisinde teslim edileceği söylendiği halde bu tarih 2026 yılının ilk çeyreği olarak güncellendi.işyerimiz teslim edildiğinde Malatya’daki faliyetimize kaldığımız yerden devam edeceğiz.ilk olarak elazığ’daki faaliyetimize başladığımızda Malatya’daki işyerimiz yapılana kadar geçici olarak hizmet vermeyi düşünüyorduk ama şehri ve insanını çok sevdik bundan dolayı burda istediğimiz koşullarda bir yer arayışımız devam ediyor amacımız iki kardeş şehirde tüm bölgenin en iyi en kapsamlı servislerini faliyete geçirmek ve bu servislerde verilen hizmet kalitesinin tüm türkiye’de ses getirmesini ve talep görmesini sağlamaktır.